1)آراستگی ظاهر نکته مهم در موفقیت ویزیتور

لازم است یک ویزیتور لباس مناسب (نه الزاماً گران) به تن کند و به مرتب بودن سر و صورت خود نیز توجه ویژه ای داشته باشد. اگر یک ویزیتور هستید، نحوه پوشش شما باید بگونه ای باشد که گویی قرار است به مهمانی (یا حتی فراتر، خواستگاری) بروید. ویزیتور حرفه ای باید به شدت به پوشش خودش وسواس داشته باشد، ویزیتورهای حرفه ای با لباس اتو کشیده به دنبال فروش می رود و همواره یک لباس مناسب و کاملاً مرتب به تن می کند.

ویزیتور حرفه ای حتماً کفش واکس زده به پا می کند، یکی از مهمترین قسمت های پوشش، کفش است. کفش در کانون توجه دیگران قرار دارد و اگر کفش مناسب به پا کنیم می توانیم این برداشت را در ذهن مخاطب ایجاد کنیم که ما فردی منظم و حرفه ای هستیم.

کیف ویزیتور هم از این مقوله مستثنی نیست و باید علاوه بر تمیز و سالم بودن، درون آن هم مرتب باشد. پاره بودن یا کثیف بودن کیف یک طرف، بدتر این است که  گاهی ویزیتوری برای پیدا کردن یک خودکار یا برگه فاکتور، چند دقیقه ای کیفش را برانداز و جستجو می کند و این کار دقیقاً بر روی میز و جلوی صاحب فروشگاه انجام می شود. این وضعیت در مقابل صاحب فروشگاه اصلاً پسندیده نیست.

خیلی اوقات رعایت همین یک نکته می تواند به مرور زمان به ویزیتور کمک کند تا میزان سفارش های بیشتری دریافت کند و حجم فروش خودش را افزایش بدهد.

2) اعتماد به نفس بالا عامل موفقیت ویزیتور

از ارکان مورد نیاز ویزیتوری، قدرت بالای اعتماد بنفس و بیان قوی و حرفه ای است.ویزیتور حرفه ای باید بتواند زیبا صحبت کند، اصول فن بیان را بداند و بداند که چگونه باید از ظرافت های کلامی و اصول جذابیت در صحبت استفاده کند تا صحبت های او شنیدنی شود.

موضوع بعدی که مهم است، انتخاب جملات است، ویزیتور حرفه ای از جملات پیش پا افتاده و ساده ای که همه بکار می برند، استفاده نمی کند، ویزیتور باید در وهله اول با دیدی که در فروشگاه می اندازد مقدار کم و زیاد محصولاتش را ببیند، ویزیتور نباید مستقیم به سراغ فروش برود، ابتدا کمی صحبت و بعد بگوید فلان محصول را در قفسه ندارید 2 کارتن سفارش ثبت بکنم؟

فراموش نکنید استفاده از عبارت های مثبت بر روی میزان فروش شما تاثیر می گذارد، عبارت های منفی مثل چیزی سفارش نمی دید؟ شنونده را به سمت ارائه پاسخ منفی سوق می دهد و یا او حداقل میزان را سفارش می دهد.

3)انجام کار ویزیتوری در داخل فروشگاه

ویزیتور به هیچ وجه بیرون فروشگاه نباید کار ویزیت را انجام بدهد. از فروشگاه دار بخواهید به داخل فروشگاه بیاید، محصولات را رصد کنید و بعد اقدام به سفارش گیری نمایید.

این کار می تواند خیلی ساده اما حرفه ای انجام شود، مطمئناً راه های مختلفی وجود دارد اما می توانید لحظاتی را با صاحب فروشگاه، همان بیرون فروشگاه صحبت کنید، اما نه صحبت از فروش، بلکه صحبت های متفرقه و زمانی که فرصت مناسب بود، از صاحب فروشگاه بخواهید که برای بررسی اجناسی که نیاز به فروش دارد، به داخل فروشگاه بیاید.

داخل فروشگاه مکان مناسبی برای فروش محصولاتتان است و صاحب فروشگاه در این جایگاه بهتر و راحت تر تصمیم گیری می کند.

4)احترام به مشتری نکته مهم

لذا هیچگاه زمانی که مشتری در فروشگاه هست و مشغول صحبت با فروشنده فروشگاه هست، شما وارد صحبت آن ها نشوید. اینکار شما را به یک ویزیتور غیرحرفه ای و البته مزاحم تبدیل می کند.

 خیلی اوقات ویزیتورها برای اینکه زودتر صحبت بین فروشنده و مشتری فروشگاه تمام شود و بتوانند کار خودشان را انجام دهند، وارد صحبت بین فروشنده و مشتری می شوند تا به خیال خودشان، کمکی به فروشنده کرده باشند و سریع تر مشتری را هم از فروشگاه بیرون کنند.

این کار اشتباه بزرگی است، در این مواقع سعی کنید حتی در کنار آنها هم نمانید و دوری در فروشگاه بزنید، وضعیت موجودی محصولاتی که می فروشید را بررسی کنید و اگر چیدمان آنها نامناسب است، آنها را سروسامان بدهید.

شما باید صبر کنید تا صحبت های فروشنده و مشتری تمام شود، اینگونه بهتر، راحت تر و سریع تر می توانید موضوع ثبت سفارش را با فروشنده انجام دهید.

در ضمن فراموش نکنید که در همین حین ممکن مجدد مشتری های دیگری هم داخل فروشگاه بیایند، پس باید تلاش کنید در صحبت هایتان حاشیه پردازی نکنید و سریع تر موضوع ثبت سفارش را ببندید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *